Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V24-0008 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V24-0008 VAICO

V24-0008 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V24-0008
 

    Ocena:
numer części:

V24-0008

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 105
średnica zewnętrzna [mm] 66
Ciężar [kg] 0,113
Rodzaj filtra Wkład filtra
nr EAN 4046001492266

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V24-0008 VAICO

numery OEM:
ALFA ROMEO      55206816
ALFA ROMEO      71770689
ALFA ROMEO      71773185
CHRYSLER      55206816
FIAT      55 207 208
FIAT      55 214 974
FIAT      55206816
FIAT      71 751 114
FIAT      71 751 127
FIAT      71 751 128
FIAT      71770689
FIAT      71773185
LANCIA      55206816
LANCIA      71770689
LANCIA      71773185
OPEL      00650 231
OPEL      00860 134
OPEL      0650 231
OPEL      08 60 134
OPEL      55595538
OPEL      650017
OPEL      650061
OPEL      650181
OPEL      650221
OPEL      650231
OPEL      8 60 134
OPEL      93195463
OPEL      93195862
OPEL      95517794
SAAB      93167122
SAAB      93191747
SUZUKI      16510-79J60
SUZUKI      16510-79J60-000
VAUXHALL      55595538
VAUXHALL      95517794
CHEVROLET      55595538

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V24-0008 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.