Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V40-0079 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V40-0079 VAICO

V40-0079 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
24.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

V40-0079

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 79
Wymiar gwintu M 18x1,5mm
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 76
Ciężar [kg] 0,27
nr EAN 4046001295263

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V40-0079 VAICO

numery OEM:
OPEL      00650 401
OPEL      009118634
OPEL      03006 005
OPEL      06 50 381
OPEL      06 50 401
OPEL      0650 104
OPEL      09118634
OPEL      093183723
OPEL      093185475
OPEL      3006 005
OPEL      6 50 381
OPEL      6 50 401
OPEL      650104
OPEL      9118634
OPEL      92 142 009
OPEL      93 156 245
OPEL      93 156 300
OPEL      93 156 310
OPEL      93 156 954
OPEL      93156243
OPEL      93156245
OPEL      93156300
OPEL      93156310
OPEL      93156954
OPEL      93179720
OPEL      94 630 907
OPEL      94 797 406
OPEL      95 509 857
OPEL      95509857
SAAB      93 183 723
SAAB      93 185 475
VAUXHALL      93179720
CHEVROLET      93179720
CHEVROLET      96352845
CHEVROLET      96395221
CHEVROLET      96458873
CHEVROLET      96879797
CHEVROLET      EC94797406
DAEWOO      96352845
DAEWOO      96395221
DAEWOO      96458873
DAEWOO      96879797
DAEWOO      EC94797406
BUICK      2501 07 92

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V40-0079 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.