Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V46-0083 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0083 VAICO

V46-0083 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V46-0083
 

    Ocena:
numer części:

V46-0083

producent:

VAICO

Średnica [mm] 77
Wysokość [mm] 50
Wymiar gwintu M 20 X 1,5
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,3
średnica zewnętrzna [mm] 76
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 71
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Ciężar [kg] 0,278
nr EAN 4046001370267

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0083 VAICO

numery OEM:
ALFA ROMEO      73 500 506
CITROËN      1109 91
CITROËN      1109.N6
CITROËN      MLS 000 462 A
CITROËN      MLS 000 602
FIAT      73 500 506
FIAT      73500506
FORD      5006227
FORD      5013388
FORD      5013389
FORD      5016714
FORD      5016715
FORD      5016785
FORD      5016956
FORD      5017317
FORD      5017319
FORD      AFL59
MAZDA      AM15 14 302
MITSUBISHI      4063396
MITSUBISHI      M 851139
MITSUBISHI      M 852065
NISSAN      15208 BN700
NISSAN      15208-00Q0H
NISSAN      15208-00QAC
NISSAN      15208-BN700
NISSAN      1520800QAB
NISSAN      82000 33468
OPEL      04403 019
OPEL      44 02 575
OPEL      44 03 019
OPEL      4402718
OPEL      4449274
OPEL      64 39 354
OPEL      91 11 019
OPEL      93 156 290
OPEL      93 156 540
OPEL      93198598
PEUGEOT      1109 91
PEUGEOT      1109 A4
PEUGEOT      1109 R8
RENAULT      50 00 791 145
RENAULT      6001002028
RENAULT      6001543357
RENAULT      6001545344
RENAULT      77 00 073 302
RENAULT      77 00 110 796
RENAULT      77 00 272 523
RENAULT      77 00 272 902
RENAULT      77 00 272 903
RENAULT      77 00 272 982
RENAULT      77 00 274 177
RENAULT      77 00 676 302
RENAULT      77 00 695 801
RENAULT      77 00 695 804
RENAULT      77 00 727 401
RENAULT      77 00 727 478
RENAULT      77 00 727 479
RENAULT      77 00 727 480
RENAULT      77 00 728 310
RENAULT      77 00 730 077
RENAULT      77 00 734 945
RENAULT      77 00 734 957
RENAULT      77 00 735 917
RENAULT      77 00 737 991
RENAULT      77 00 744 879
RENAULT      77 00 745 708
RENAULT      77 00 748 326
RENAULT      77 00 749 326
RENAULT      77 00 854 776
RENAULT      77 00 854 852
RENAULT      77 00 855 853
RENAULT      77 00 856 114
RENAULT      77 00 866 099
RENAULT      77 00 869 390
RENAULT      77 00 871 919
RENAULT      77 00 873 603
RENAULT      77 01 043 377
RENAULT      77 01 349 452
RENAULT      77 01 349 725
RENAULT      77 01 349 752
RENAULT      77 01 727 480
RENAULT      77 02 144 083
RENAULT      77 02 217 840
RENAULT      77 08 715 147
RENAULT      7700107905
RENAULT      7700727482
RENAULT      7700873583
RENAULT      7701056188
RENAULT      82 00 033 408
RENAULT      82 00 768 913
RENAULT      8200007832
RENAULT      86 71 002 274
RENAULT      86 71 014 026
RENAULT      89 33 004 195
RENAULT      89 83 501 900
RENAULT      89 83 601 900
SUZUKI      16501 84CT0
SUZUKI      16510 84CT0
SUZUKI      16510-84A10
SUZUKI      16510-84CT0
VAUXHALL      09111019
VAUXHALL      93198598
DACIA      6001545344
DACIA      77 00 676 302
DACIA      77 00 749 326
DACIA      7700107905
DACIA      7700873583
DACIA      82 00 867 976
DACIA      86 71 002 274
DACIA      86 71 014 026

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0083 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.