Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » V10-72-1121 vemo

Czujnik, prędkość obrotowa koła, Green Mobility Parts V10-72-1121 VEMO

V10-72-1121 Czujnik, prędkość obrotowa koła, Green Mobility Parts VEMO
vemo V10-72-1121
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V10-72-1121

producent:

VEMO

Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Napięcie znamionowe [V] 12
Kolor czarny
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Ilość biegunów 2
Ilość połączeń 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Ciężar [kg] 0,01
nr EAN 4046001428371

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Green Mobility Parts V10-72-1121 VEMO

Czujnik ABS tył L/P pasuje do: AUDI A3; SEAT LEON, LEON SC, LEON ST, LEON ST/KOMBI, LEON/HATCHBACK; SKODA OCTAVIA III, SUPERB III; VW CADDY ALLTRACK, CADDY ALLTRACK/MINIVAN 1.0-Electric 03.04-
numery OEM:
AUDI      2K0 927 807
AUDI      WHT 003 864
SEAT      2K0 927 807
SEAT      WHT 003 864
SKODA      2K0 927 807
SKODA      WHT 003 864
VOLKSWAGEN      2K0 927 807
VOLKSWAGEN      WHT 003 864
VOLKSWAGEN      WHT003864
VAG      2K0 927 807
VAG      WHT 003 864
VAG      WHT003864
STANDARD      60718

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Green Mobility Parts V10-72-1121 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, prędkość obrotowa koła, Green Mobility Parts V10-72-1121 VEMO:

2023-01-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu V10-72-1121

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.