Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 009 144-351 behr hella service

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-351 BEHR HELLA SERVICE

8EW 009 144-351 Wentylator, chłodzenie silnika BEHR HELLA SERVICE
behr hella 8EW 009 144-351
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8EW 009 144-351

Średnica [mm]:280
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z wyposażeniem do holowania przyczep
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z klimatyzacją
Moc znamionowa [W]:300
Napięcie znamionowe:12
Rodzaj wtyczki:wtyczka okrągła

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-351 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
AUDI      4B0 959 455
AUDI      4B0959455
AUDI      8D0 959 455
AUDI      8D0 959 455 C
AUDI      8D0959455
AUDI      8D0959455C
FORD      1 009 901
FORD      1 011 638
FORD      1009901
FORD      1011638
FORD      97VW15150DA
SEAT      4B0 959 455
SEAT      4B0959455
SEAT      8D0 959 455
SEAT      8D0 959 455 C
SEAT      8D0959455
SEAT      8D0959455C
VOLKSWAGEN      4B0 959 455
VOLKSWAGEN      4B0959455
VOLKSWAGEN      8D0 959 455
VOLKSWAGEN      8D0 959 455 C
VOLKSWAGEN      8D0959455
VOLKSWAGEN      8D0959455C

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-351 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-351 BEHR HELLA SERVICE:

2021-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.