Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 71-0017 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika 71-0017 MAXGEAR

71-0017 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear 71-0017
140.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

8D0959455CDE-30

numer części:

71-0017

producent:

MAXGEAR

Ograniczenia producenta VALEO
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 300
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 280
Liczba łopatek wentylatora 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki okrągły
Ilość biegunów 2
nr EAN 5907558566475

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0017 MAXGEAR

WENTYLATOR CHŁODNICY VW 300W
numery OEM:
AUDI      4B0959455
AUDI      8D0959455
AUDI      8D0959455C
FORD      1009901
FORD      1011638
FORD      97VW15150DA
SEAT      4B0959455
SEAT      8D0959455
SEAT      8D0959455C
VOLKSWAGEN      4B0959455
VOLKSWAGEN      8D0959455
VOLKSWAGEN      8D0959455C

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0017 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.