Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V40-01-1037 vemo

Wentylator, Original VEMO Quality V40-01-1037 VEMO

V40-01-1037 Wentylator, Original VEMO Quality VEMO
 

    Ocena:
numer części:

V40-01-1037

producent:

VEMO

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Napięcie [V] 12
Tryb pracy elektryczny
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
Ciężar [kg] 2,1
nr EAN 4046001131271

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, Original VEMO Quality V40-01-1037 VEMO

Wentylator chłodnicy pasuje do: FIAT CROMA; OPEL SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS; SAAB 9-3, 9-3X 1.6-2.2 04.02-02.15
numery OEM:
FIAT      12755783
FIAT      24410992
FIAT      51770406
FIAT      51773279
FIAT      51788519
FIAT      51792329
FIAT      6341153
OPEL      12 755 783
OPEL      13 41 262
OPEL      24 410 992
OPEL      51 770 406
OPEL      51 773 279
OPEL      51 788 519
OPEL      51 792 329
OPEL      52464704
SAAB      12 755 783
SAAB      24 410 992
SAAB      51 770 406
SAAB      51 773 279
SAAB      51 788 519
SAAB      51 792 329
SAAB      6 341 153
VAUXHALL      12 755 783
VAUXHALL      24 410 992
VAUXHALL      51 770 406
VAUXHALL      51 773 279
VAUXHALL      51 788 519
VAUXHALL      51 792 329
VAUXHALL      63 41 153

Zastosowanie Wentylator, Original VEMO Quality V40-01-1037 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.