Części do samochodów e-autoparts.pl
opinie o sklepie motoryzacyjnym e-autoparts.pl
Hotline:
+48 22 100 15 90
poniedziałek - czwartek: 9:00 - 19:00
piątek 9:00 - 16:00
Napisz do nas

... jest pusty
aktualny koszt dostawy: 16.00 zł
do bezpłatnej dostawy
brakuje: 250.00 zł
części oleje silnikowe oleje pozostałe, płyny, smary, kosmetyki, chemia
 
Sklep » Porady serwisowe
Wybierz auto:
Porady techniczne e-autoparts.pl
  WYMIANA ELEMENTÓW UKŁADU ROZRZĄDU W SILNIKU 2,8 30V Data: 28-02-2014  

2,8 I 30 V jest bardzo popularnym silnikiem benzynowym znanym między innymi z takich pojazdów jak VW Passat, Audi A8, AB, A4, S4. Dzięki osięgom oraz niezawodności silnik ten zdobył zaufanie wielu użytkowników. Jednakże pomimo dobrych opinii oraz wielu już lat bytności na rynku, podczas wymiany elementów układu rozrządu do tej pory popełniane są zasadnicze błędy np. podczas wymiany rolki napinającej. W niniejszym artykule eksperci z ContiTech PTG postarają się przeprowadzić przez prawidłową wymianę komponentów układu rozrządu by wymiana rozrządu nie pociągała za sobą kosztownych reklamacji oraz by odbywała się tylko w terminach ściśle do tego przewidzianych.

Ważne!!! Prawidłowo wymiana rozrządu w silniku 2,8 30V powinna obejmować wszystkie komponenty współpracujące z paskiem rozrządu tj. rolki prowadzące, rolką napinającą, napinacz, pompą wody, termostat oraz wszystkie pozostałe elementy zgodnie z instrukcją serwisową producenta pojazdu.

czas pracy wynosi odpowiednio:
Audi A4 - 2,9h
Audi A6 [do rocznika 1997] - 2,5h
Audi A6 [od rocznika 1997] - 3,5h
Audi A8 - 1,9h
VW Passat - 3,3h

do wymiany potrzebne będą nastepujące narzędzia:

Ściągacz koła wałka rozrządu nr 3032 [Rys. 1. Nr.l.]
Narzędzie do ustalania wału korbowego nr 3242 - np. z CONTI® TOOL B0X [Rys. 1 Nr.2.]
Narzędzie do ustalania wałka rozrządu nr 3391 [Rys. 1 Nr.3.]
Tulejki dystansowe nr 3369

Wskazówki bezpieczeństwa:
Odłączamy akumulator.

Silnik obracamy tylko za koło osadzone na wale korbowym w kierunku obrotów. Koło osadzone na wale korbowym i koło na wałku rozrządu nie mogą być obracane po zdjęciu paska zębatego !!!

Wykręcamy świece zapłonowe. Podczas montażu nowego paska proszę zwrócić szczególną uwagę by pasek nie został zanieczyszczony olejem lub płynem chłodniczym. Pamiętamy o przestrzeganiu wielkości momentów dokręcania. Podnieść przód samochodu i koniecznie podeprzeć.

Zapamiętać kod radia przed odłączeniem akumulatora.

DEMONTAŻ

Demontujemy osłony silnika W Audi A4/A6/S4 od rocznika 1997 należy również zdemontować przedni zderzak oraz przewody pomiędzy chłodnicą i filtrem powietrza, następnie za pomocą tulei dystansowych należy ustawić wspornik chłodnicy w położenie serwisowe.

Demontujemy wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym [lewy gwint] oraz pasek wielorowkowy. Zdejmujemy prawą i lewą pokrywę paska rozrządu.

Obracamy wał korbowy w prawo aż do pokrycia się znaczników na kole pasowym wału korbowego [Rys. 2.]. Duże otwory w podstawie kół rozrządu powinny się pokrywać [Rys.3.] Jeśli są skierowane na zewnątrz należy obrócić je o jeden obrót w prawo.

Po wyjęciu śrub zaślepiających z bloku cylindrów wkręcamy trzpień do ustalania wału [3242] [Rys.4.] - Otwór GMP z bocznej strony kor-bowodu powinien pokrywać się z otworem zaślepki.

Za pomocą klucza 8 mm powoli [ze względu na przetłaczany olej i możliwość uszkodzenia] obracamy rolkę napinającą w prawo tak, aby za pomocą trzpienia blokującego o średnicy 2 mm można było zablokować tłok napinacza [Rys.5.] [Rys.6.]. Demontujemy śruby na kole pasowym, koło pasowe wału korbowego, wspornik wentylatora wiskotyczne-go [obie śruby znajdują się w otworach koła pasowego].
Zdejmujemy dolną pokrywę paska rozrządu. Zdejmujemy pasek rozrządu.

MONTAŻ

Wykręcamy śruby kół wałka rozrządu
Jako opór dla ściągacza do wałka rozrządu należy wkręcić śrubę M 10. Przy użyciu ściągacza Nr 3032 zdejmujemy obydwa koła wałków rozrządu z ich stożków.
Lekko luzujemy śruby kół wałka rozrządu, koła powinny się lekko obracać bez luzów poprzecznych. Montujemy rolkę napinającą. Uwaga podczas montażu rolki napinającej należy pamiętać o założeniu podkładki dystansowej II! [ Rys.7.] Zakładamy pasek rozrządu na koła wałków rozrządu oraz koło pasowe pompy wodnej.
Montujemy narzędzie blokujące koła rozrządu: duże otwory w podstawie kół rozrządu powinny być skierowane do siebie [Rys.8.][przyrząd nr 3391].
Zakładamy pasek na rolkę prowadzącą, koło na wale korbowym i rolkę napinającą. [Rys.9.]
Przekręcamy rolkę napinającą w prawo i wyciągamy trzpień blokujący napinacz.
Naprężamy pasek zębaty poprzez obrócenie w lewo rolki napinającej i dokręcamy ją momentem 15 Nm. [Rys.10.].
Dokręcamy śruby kół rozrządu momentem 30 Nm.
Usuwamy przyrząd blokujący wałki rozrządu.
Dokręcamy śruby wałka rozrządu momentem 55 Nm.
Wyjmujemy narzędzie blokujące wał korbowy [pamiętamy o założeniu zaślepki].
Zakładamy koło pasowe wału korbowego i dokręcamy momentem 25 Nm [Audi 20 Nm.].Montujemy pozostałe elementy w odwrotnej do demontażu kolejności.
Po sprawdzeniu uruchamiamy próbnie silnik oraz wykonujemy jazdę próbną.
Dokumentujemy wymianę na naklejce.

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Cofnij





Copyright © 2009 e-autoparts.pl