Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 143601 nk

Wysprzęglik centralny sprzęgła 143601 NK

143601 Wysprzęglik centralny sprzęgła NK
 

    Ocena:
numer części:

143601

producent:

NK

otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
nr EAN 5703858785215

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 143601 NK

numery OEM:
ALFA ROMEO      71747899
FIAT      71747899
OPEL      24422061
OPEL      24424546
OPEL      24424957
OPEL      5679304
OPEL      5679332
OPEL      5679333
OPEL      6 79 344
OPEL      90470874
OPEL      90523765
OPEL      93317724
SAAB      24422061
SUZUKI      23820 63J A0
SUZUKI      2382063JA0000
VAUXHALL      24422061
VAUXHALL      24424957
VAUXHALL      5679333
VAUXHALL      90470874
VAUXHALL      90523765
CHEVROLET      24422061
CHEVROLET      24424957
CHEVROLET      90470874
CHEVROLET      90523765

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 143601 NK w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.