Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 61-0018 maxgear

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0018 MAXGEAR

61-0018 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
116.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

HRB-9013

numer części:

61-0018

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558558999

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0018 MAXGEAR

WYSPRZĘGLIK OPEL ASTRA/ ADAM/ COMBO/ CORSA/ VECTRA 1,2-1,8 16V/ 1,3-1,7CDTI 98-
numery OEM:
FIAT      24422061
FIAT      71747899
OPEL      24422061
OPEL      24424957
OPEL      55488870
OPEL      55489116
OPEL      55579530
OPEL      56 79 304
OPEL      56 79 331
OPEL      56 79 332
OPEL      56 79 333
OPEL      56 79 335
OPEL      5679304
OPEL      5679331
OPEL      5679332
OPEL      5679333
OPEL      5679335
OPEL      6 79 057
OPEL      679057
OPEL      90523765
OPEL      93172628
SAAB      24 422 061
SAAB      24422061
SUZUKI      23820-63JA0
SUZUKI      2382063JA0
VAUXHALL      24422061
VAUXHALL      55579530
VAUXHALL      56 79 333
VAUXHALL      56 79 335
VAUXHALL      5679333
VAUXHALL      5679335
VAUXHALL      6 79 057
VAUXHALL      679057
VAUXHALL      93172628

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0018 MAXGEAR w samochodach:

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.