Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 4.02-CSC statim

Wysprzęglik centralny sprzęgła 4.02-CSC STATIM

4.02-CSC Wysprzęglik centralny sprzęgła STATIM
 

    Ocena:
numer części:

4.02-CSC

producent:

STATIM

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez 4.03-CSC

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 4.02-CSC STATIM

numery OEM:
FIAT      71747899
OPEL      24 422 061
OPEL      24 424 957
OPEL      5 679 304
OPEL      5 679 332
OPEL      5 679 333
OPEL      679 344
OPEL      90 470 674
OPEL      90 470 874
OPEL      90 523 765
SAAB      24422061
SUZUKI      23820-63J00

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 4.02-CSC STATIM w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.