Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3182 998 001 sachs

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 998 001 SACHS

3182 998 001 Wysprzęglik centralny sprzęgła SACHS
sachs 3182 998 001
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 998 001
3182 998 001
 

    Ocena:
numer części:

3182 998 001

producent:

SACHS

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 3182 654 193
nr EAN 4013872188284

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 998 001 SACHS

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: FIAT CROMA; OPEL ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, ASTRA H, ASTRA H CLASSIC, ASTRA H GTC, ASTRA H/KOMBI, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C 1.2-3.2 09.95-
numery OEM:
FIAT      55557910
OPEL      24422062
OPEL      5443940
OPEL      55558371
OPEL      56 79 320
OPEL      56 79 330
OPEL      56 79 334
OPEL      56 79 340
OPEL      56 79 352
OPEL      5679300
OPEL      6 79 342
OPEL      90470876
OPEL      90578179
OPEL      9120196
OPEL      9126100
OPEL      9126225
OPEL      93172645
SAAB      24422062
SAAB      5443940
SAAB      55558371
SAAB      56 79 334
SAAB      56 79 352
VAUXHALL      24422062
VAUXHALL      5443940
VAUXHALL      55558371
VAUXHALL      56 79 320
VAUXHALL      56 79 330
VAUXHALL      56 79 334
VAUXHALL      56 79 340
VAUXHALL      56 79 352
VAUXHALL      90470876
VAUXHALL      90578179
VAUXHALL      91120196
VAUXHALL      9120196
VAUXHALL      9126100
VAUXHALL      9126225
VAUXHALL      93172645
CHEVROLET      24422062
CHEVROLET      55558371
CHEVROLET      56 79 334
CHEVROLET      56 79 340
CHEVROLET      56 79 352
CHEVROLET      93172645
CADILLAC      55558371
CADILLAC      56 79 352

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 998 001 SACHS w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.