Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3482 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3482 LPR

3482 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
293.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

3482, M30452

numer części:

3482

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 29
System hamulcowy FTE
Materiał Aluminium
nr EAN 8032928088602

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3482 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: VOLVO C70 I, S40 I, S60 I, S70, S80 I, V40, V70 I, V70 II, XC70 I; MITSUBISHI CARISMA, SPACE STAR; RENAULT SAFRANE II 1.8-3.0 07.95-04.10
numery OEM:
MITSUBISHI      MW3129445
MITSUBISHI      MW6900012
MITSUBISHI      MW8667661
RENAULT      7436900012
RENAULT      7438667661
RENAULT      7439181322
RENAULT      7439463525
RENAULT      7700107570
RENAULT      8201251637
VOLVO      31259445
VOLVO      6900012
VOLVO      69000123
VOLVO      8667661
VOLVO      86676616
VOLVO      9181322
VOLVO      91813220
VOLVO      9463525
VOLVO      94635257
VOLVO      9463527

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3482 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.