Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3182 600 111 sachs

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 111 SACHS

3182 600 111 Wysprzęglik centralny sprzęgła SACHS
 

    Ocena:
numer części:

3182 600 111

producent:

SACHS

Parametr HHAS-1
nr EAN 4013872448623

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 111 SACHS

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: CHEVROLET ASTRA, ZAFIRA; OPEL ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA H, ASTRA H GTC, ASTRA J, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C 1.0-2.0 09.98-
numery OEM:
OPEL      24424546
OPEL      24424957
OPEL      56 79 304
OPEL      56 79 331
OPEL      56 79 332
OPEL      56 79 335
OPEL      679344
OPEL      90470874
OPEL      90523765
OPEL      9126238
OPEL      93172628
SAAB      24424957
SAAB      56 79 332
VAUXHALL      24424957
VAUXHALL      56 79 304
VAUXHALL      56 79 331
VAUXHALL      56 79 332
VAUXHALL      56 79 335
VAUXHALL      90470874
VAUXHALL      90523765
VAUXHALL      9126238
VAUXHALL      93172628
CHEVROLET      24424957
CHEVROLET      56 79 304
CHEVROLET      56 79 331
CHEVROLET      56 79 332
CHEVROLET      56 79 335
CHEVROLET      90470874
CHEVROLET      90523765
CHEVROLET      9126238
CHEVROLET      93172628

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 111 SACHS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 3182 600 111

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.