Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3182 600 147 sachs

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 147 SACHS

3182 600 147 Wysprzęglik centralny sprzęgła SACHS
sachs 3182 600 147
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 147
 

    Ocena:
numer części:

3182 600 147

producent:

SACHS

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 3182 600 220
nr EAN 4013872609932

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 147 SACHS

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: VOLVO C30, C70 II, S40 II, S60 II, S80 II, V50, V60 I, V70 III; FORD C-MAX, C-MAX II, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS III 1.5-2.0D 06.03-
numery OEM:
FORD      1232791
FORD      1232811
FORD      1317315
FORD      1377488
FORD      1405590
FORD      1472110
FORD      1542335
FORD      1590998
FORD      3M51-7A564-EA
FORD      3S71-7A564-AA
FORD      3S71-7A564-AB
FORD      3S71-7A564-AC
FORD      3S71-7A564-AD
FORD      3S71-7A564-AE
FORD      3S71-7A564-AF
FORD      3S71-A564-AD
FORD      6G91-7A564-BA
VOLVO      30651915
VOLVO      30735153
VOLVO      30759485
VOLVO      30787968
VOLVO      31259444
VOLVO      31272726

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 147 SACHS w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.