Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3492 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3492 LPR

3492 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3492
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3492
 

    Ocena:
numery handlowe:

3492, M30462

numer części:

3492

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 32
Materiał Aluminium
nr EAN 8032928088701

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3492 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: VOLVO C30, S40 II, V50; FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS III, GALAXY II, GALAXY MK II, MONDEO IV, S-MAX, TOURNEO CONNECT 1.5D-2.5 06.02-
numery OEM:
FORD      1226832
FORD      1232035
FORD      1352356
FORD      1418659
FORD      1472108
FORD      1590599
FORD      1590999
FORD      3M517A564BC
FORD      3M517A564BD
FORD      3M517A564BE
FORD      3M517A564BF
FORD      3M517A564BG
FORD      3M517A564BH
FORD      3M517A56ABC
FORD      3M517A56ABD
FORD      3M517A56ABE
FORD      3M517A56ABF
FORD      3M517A56ABG
FORD      3M517A56ABH
MAZDA      JC0116530
MAZDA      JC0116530A
MAZDA      JC0116530B
MAZDA      JC0116530C
MAZDA      JC0116530D
VOLVO      30735518
VOLVO      30759458
VOLVO      30787871
VOLVO      31272725
VOLVO      8689498

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3492 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.