Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XIC8187 quinton

Zespół cewek, CI XIC8187 QUINTON

XIC8187 Zespół cewek, CI QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

XIC8187

producent:

QUINTON

Długość [mm]:190
Szerokość [mm]:50
Wysokość [mm]:30
Ciężar [kg]:0,2
Ilość biegunów:2
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:1

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zespół cewek, CI XIC8187 QUINTON

numery OEM:
NISSAN      22448-00QAA
NISSAN      22448-00QAC
NISSAN      22448-00QAE
NISSAN      22448-6N011
OPEL      44 08 389
OPEL      4408389
RENAULT      22 43 335 29R
RENAULT      77 00 107 177
RENAULT      77 00 113 357
RENAULT      77 00 875 000
RENAULT      7700113357A
RENAULT      82 00 035 420
RENAULT      82 00 154 186
RENAULT      82 00 208 611
RENAULT      82 00 380 267
RENAULT      82 00 405 098
RENAULT      82 00 568 671
RENAULT      82 00 672 564
RENAULT      82 00 765 882
RENAULT      8200154186A

Zastosowanie Zespół cewek, CI XIC8187 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.