Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » LCC 8225 akusan

Łożysko hydrauliczne koncentryczne LCC 8225 AKUSAN

LCC 8225 Łożysko hydrauliczne koncentryczne AKUSAN
 

    Ocena:
numer części:

LCC 8225

producent:

AKUSAN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko hydrauliczne koncentryczne LCC 8225 AKUSAN

numery OEM:
AUDI      02M141671
AUDI      02M141671A
AUDI      02M141671B
AUDI      0A5141671A
FORD      1121672
FORD      120329
FORD      1203922
FORD      1214516
FORD      2M217580AA
FORD      YM217580AA
FORD      YM217580AB
SEAT      02M141671A
SEAT      02M141671B
SEAT      0A5141671
SEAT      0A5141671A
SKODA      02M141671A
SKODA      02M141671B
SKODA      0A5141671A
VOLKSWAGEN      02M141671
VOLKSWAGEN      02M141671A
VOLKSWAGEN      02M141671B
VOLKSWAGEN      0A5141671
VOLKSWAGEN      0A5141671A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Łożysko hydrauliczne koncentryczne LCC 8225 AKUSAN w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.