Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » LCC 8217 akusan

Łożysko hydrauliczne koncentryczne LCC 8217 AKUSAN

LCC 8217 Łożysko hydrauliczne koncentryczne AKUSAN
 

    Ocena:
numer części:

LCC 8217

producent:

AKUSAN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko hydrauliczne koncentryczne LCC 8217 AKUSAN

numery OEM:
OPEL      09120196
OPEL      24422062
OPEL      55558371
OPEL      56 79 320
OPEL      5679320
OPEL      5679330
OPEL      5679334
OPEL      5679340
OPEL      5679352
OPEL      9120196
OPEL      9126225
OPEL      93172645
SAAB      24422062
SAAB      54 43 940
SAAB      5443940
SAAB      55558371
VAUXHALL      09120196
VAUXHALL      24422062
VAUXHALL      5679320
VAUXHALL      5679334
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Łożysko hydrauliczne koncentryczne LCC 8217 AKUSAN w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.