Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » JFB502 trw

Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora JFB502 TRW

JFB502 Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora TRW
 

    Ocena:
numer części:

JFB502

producent:

TRW

Strona zabudowy Oś przednia
Wysokość [mm] 11
Wymagana ilość 2
średnica zewnętrzna [mm] 41
Średnica otworu centrującego [mm] 16,2
nr EAN 3322938091675

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora JFB502 TRW

Łożysko kolumny Mc Phersona przód L/P pasuje do: OPEL CALIBRA A, VECTRA A 1.4-2.0 04.88-07.97
numery OEM:
OPEL      0344 516
OPEL      0344515
OPEL      3 44 515
OPEL      3 44 516
OPEL      90236985
OPEL      90425479
VAUXHALL      90236985
VAUXHALL      90425479

Zastosowanie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora JFB502 TRW w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).