Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-1009 alco

Filtr oleju SP-1009 ALCO

SP-1009 Filtr oleju ALCO
 

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-1009

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 126,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 95,3
Wymiar gwintu M26x1,5
nr EAN 5294512102009

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-1009 ALCO

numery OEM:
ISUZU      650391
ISUZU      8-94340-697-0
ISUZU      8-94340-697-1
ISUZU      8-94360-427-0
ISUZU      8-94369-199-0
ISUZU      8-97021-576-0
ISUZU      8-98360-427
ISUZU      9-4360-427
ISUZU      94360-427
MAZDA      RF71-14-302
MAZDA      RFY0-14-302
OPEL      650390
OPEL      650391
SUZUKI      16516-78E00

Zastosowanie Filtr oleju SP-1009 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-1009 ALCO:

2019-10-23
 5/5
ok
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-09
 5/5
OK

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.