Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-02-206 ashika

Filtr oleju 10-02-206 ASHIKA

10-02-206 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-02-206
Filtr oleju 10-02-206
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-02-206

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 140
średnica zewnętrzna [mm] 94,3
Średnica zabudowy [mm] 72
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 x 16
nr EAN 8033001187137

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-02-206 ASHIKA

numery OEM:
FORD      1363159
FORD      4130046
FORD      5004552
FORD      5092555
FORD      5092557
FORD      5191624
MAZDA      WL8414302
MAZDA      WLF214302
MAZDA      WLY114302
MAZDA      WLY114302T
MAZDA      WLY314302
TOYOTA      15600-41010
TOYOTA      15600-41020
TOYOTA      1560020560
TOYOTA      1560096101
TOYOTA      1560141010
TOYOTA      156017810171

Zastosowanie Filtr oleju 10-02-206 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-02-206 ASHIKA:

2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.