Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 10-07-705 ashika

Filtr oleju 10-07-705 ASHIKA

10-07-705 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-07-705
Filtr oleju 10-07-705
14.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

10-07-705

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 72,7
średnica zewnętrzna [mm] 80,5
Średnica zabudowy [mm] 63
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
nr EAN 8033001188103
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-07-705 ASHIKA

numery OEM:
LANCIA      9948806
NISSAN      31726AN800
NISSAN      38325AA032
SUBARU      15208-AA020
SUBARU      15208-AA021
SUBARU      15208-AA022
SUBARU      15208-AA023
SUBARU      15208-AA030
SUBARU      31726AN800
SUBARU      38325AA023
SUBARU      38325AA024
SUBARU      38325AA030
SUBARU      38325AA031
SUBARU      38325AA032
SUBARU      38325KA000

Zastosowanie Filtr oleju 10-07-705 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-07-705 ASHIKA:

2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.