Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » Pasek klinowy wielorowkowy, 112-6PK2160 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK2160 ASHIKA

112-6PK2160 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
numer części:

112-6PK2160

producent:

ASHIKA

Parametr 6PK2160
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2160
nr EAN 8033001464061
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK2160 ASHIKA

numery OEM:
BMW      11287789985
FORD      3023786
FORD      3431196
FORD      3927291
FORD      3970791
FORD      4004766
FORD      4187984
FORD      4188176
FORD      4480590
FORD      6733869
MAZDA      LF17-15-909A
MAZDA      LF17-15-909B
MERCEDES-BENZ      0099979192
MERCEDES-BENZ      0119971992
MERCEDES-BENZ      0119975292
MERCEDES-BENZ      0129974392
MERCEDES-BENZ      0139972692
MERCEDES-BENZ      0149971192
MERCEDES-BENZ      A0099979192
MERCEDES-BENZ      A0119971992
MERCEDES-BENZ      A0119975292
MERCEDES-BENZ      A011997529264
VW (VOLKSWAGEN)      062260849B
VW (VOLKSWAGEN)      62260849B
FORD USA      1F1E8620AB
FORD USA      1F1E8620AC
FORD USA      XF2E8620JB

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK2160 ASHIKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.