Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie |
Ilość otworów | 6 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 85 |
Minimalna grubość [mm] | 25 |
Moment dokręcenia [Nm] | 175 |
Przetwarzanie | wysoko nawęglany |
Powierzchnia | pokryty |
Wysokość [mm] | 68,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 300 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
nr EAN | 8020584210147 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, COATED DISC LINE 09.9508.11 BREMBO
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
9064210012, 9064210112, 9064210212, 9074210100, A9064210012, A9064210112, A9064210212, A9074210100
2E0615301
MERCEDES-BENZ | 9064210012 | |
MERCEDES-BENZ | 9064210112 | |
MERCEDES-BENZ | 9064210212 | |
MERCEDES-BENZ | 9074210100 | |
MERCEDES-BENZ | A9064210012 | |
MERCEDES-BENZ | A9064210112 | |
MERCEDES-BENZ | A9064210212 | |
MERCEDES-BENZ | A9074210100 | |
VOLKSWAGEN | 2E0615301 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, COATED DISC LINE 09.9508.11 BREMBO w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, COATED DISC LINE 09.9508.11 BREMBO:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.