Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » paski napędowe Citroën XSARA PICASSO (N68) » koło pasowe Citroën XSARA PICASSO (N68)

koło pasowe do CITROËN XSARA PICASSO (N68)

wybierz typ samochodu CITROËN XSARA PICASSO (N68):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960527226
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960536181
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Ciężar [kg] 1,24
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960553508
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
nr EAN 3358960674234
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787538779
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787029307
Ø koła pasowego [mm] 149,2
Wysokość 1 [mm] 25,8
Wysokość 2 [mm] 37,2
Ciężar [kg] 1,6
nr EAN 8021787053012
Grubość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 148,5
Ciężar [kg] 1,4
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 0515.R1
nr EAN 4027816321132
Szerokość [mm] 24,0
Średnica wewnętrzna [mm] 38,0
średnica zewnętrzna [mm] 149,3
Materiał Metal
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 1,26
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 0515.N7 S1
nr EAN 4027816338079
Szerokość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 148,5
Ciężar [kg] 1,5
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 0515.R1 S1
nr EAN 4027816338086
Długość 1 [mm] 1708
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870170936
Średnica [mm] 148
Ilość żeber 6
dla numeru OE 0515R1
nr EAN 3660872407948
Długość [mm] 1726
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316571674230
Średnica [mm] 148
Ilość żeber 6
nr EAN 7316575493516
Ilość żeber 6
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1065
Długość [mm] 1725
nr EAN 3413520551452
Grubość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 148,5
Ciężar [kg] 1,4
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4044688321138
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.