Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » paski napędowe Mercedes-benz SPRINTER 3,5-t Furgon (B906) » koło pasowe Mercedes-benz SPRINTER 3,5-t Furgon (B906)

koło pasowe do MERCEDES-BENZ SPRINTER 3,5-t Furgon (B906)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER 3,5-t Furgon (B906):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ø koła pasowego [mm] 192,0
Wysokość 1 [mm] 20,0
Wysokość 2 [mm] 80,0
Ciężar [kg] 3,0
nr EAN 8021787033991
Szerokość [mm] 81,0
Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
średnica zewnętrzna [mm] 192,0
Ciężar [kg] 2,645
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4027816299905
Szerokość [mm] 85,0
Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
średnica zewnętrzna [mm] 192,0
Ciężar [kg] 2,6
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Wersja śruby/nakrętki z podkładką okrągłą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla wału korbowego
nr EAN 4027816336006
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465012167
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 6
średnica zewnętrzna [mm] 191
Średnica wewnętrzna [mm] 32
Szerokość [mm] 80
Ilość żeber 2 0
nr EAN 5400608318036
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 146,6
Średnica wewnętrzna [mm] 32
Średnica wewnętrzna [mm] 45
nr EAN 8435398501600
Długość 1 [mm] 2260
Ilość żeber 6
Rozstaw od pierwszego rowka [mm] 19,4
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870576028
Długość 1 [mm] 2260
Ilość żeber 6
Rozstaw od pierwszego rowka [mm] 14,9
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870576011
średnica zewnętrzna [mm] 147,00
Szerokość [mm] 79,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4014870552824
Szerokość [mm] 81,0
Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
średnica zewnętrzna [mm] 192,0
Ciężar [kg] 2,645
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5902659703903
Szerokość [mm] 85,0
Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
średnica zewnętrzna [mm] 192,0
Ciężar [kg] 2,600
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Wersja śruby/nakrętki z podkładką okrągłą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla wału korbowego
nr EAN 4044688647511
dla numeru OE 611 230 0115
Materiał Stal
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.