Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
części samochodowe Citroën » zawieszenie, wahacze, łożyska kół Citroën BX Van (XB-_) » łożysko i piasta koła Citroën BX Van (XB-_) » łożysko koła Citroën BX Van (XB-_)
łożysko koła do CITROËN BX Van (XB-_)
wybierz typ samochodu CITROËN BX Van (XB-_) :
inne części z kategorii łożysko koła pasujące do CITROËN BX Van (XB-_)
łożysko koła do popularnych marek samochodów
łożysko koła do Alfa Romeo
łożysko koła do Audi
łożysko koła do Bmw
łożysko koła do Chrysler
łożysko koła do Citroën
łożysko koła do Dacia
łożysko koła do Daewoo
łożysko koła do Daihatsu
łożysko koła do Fiat
łożysko koła do Ford
łożysko koła do Honda
łożysko koła do Hyundai
łożysko koła do Isuzu
łożysko koła do Jaguar
łożysko koła do Jeep
łożysko koła do Kia
łożysko koła do Lancia
łożysko koła do Land Rover
łożysko koła do Mazda
łożysko koła do Mercedes-benz
łożysko koła do Mini
łożysko koła do Mitsubishi
łożysko koła do Nissan
łożysko koła do Opel
łożysko koła do Peugeot
łożysko koła do Porsche
łożysko koła do Renault
łożysko koła do Rover
łożysko koła do Saab
łożysko koła do Seat
łożysko koła do Skoda
łożysko koła do Ssangyong
łożysko koła do Subaru
łożysko koła do Suzuki
łożysko koła do Volvo
łożysko koła do Vw (volkswagen)

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe:
loga producentów części sklepu e-autoparts.pl