Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » łożysko oporowe
łożysko oporowe
wybierz markę samochodu:
łożysko oporowe do popularnych marek samochodów
łożysko oporowe do Alfa Romeo
łożysko oporowe do Audi
łożysko oporowe do Bmw
łożysko oporowe do Chrysler
łożysko oporowe do Citroën
łożysko oporowe do Dacia
łożysko oporowe do Daewoo
łożysko oporowe do Daihatsu
łożysko oporowe do Fiat
łożysko oporowe do Ford
łożysko oporowe do Honda
łożysko oporowe do Hyundai
łożysko oporowe do Isuzu
łożysko oporowe do Jaguar
łożysko oporowe do Jeep
łożysko oporowe do Kia
łożysko oporowe do Lancia
łożysko oporowe do Land Rover
łożysko oporowe do Mazda
łożysko oporowe do Mercedes-benz
łożysko oporowe do Mini
łożysko oporowe do Mitsubishi
łożysko oporowe do Nissan
łożysko oporowe do Opel
łożysko oporowe do Peugeot
łożysko oporowe do Porsche
łożysko oporowe do Renault
łożysko oporowe do Rover
łożysko oporowe do Saab
łożysko oporowe do Seat
łożysko oporowe do Skoda
łożysko oporowe do Ssangyong
łożysko oporowe do Subaru
łożysko oporowe do Suzuki
łożysko oporowe do Volvo
łożysko oporowe do Vw (volkswagen)

Łożysko oporowe sprzęgła


Łożysko oporowe to niezbędny element każdego sprzęgła samochodowego, istotny dla prawidłowego działania całego układu napędowego. Ma prostą budowę i bardzo rzadko wymaga wymiany. 

Łożysko oporowe - gdzie się znajduje i jak działa?

Łożysko oporowe, zwane inaczej łożyskiem wciskowym, to element łączący ruchomy element sprzęgła ze stałym mechanizmem rozłączającym od przekładni. Znajduje się ono na osi sprzęgła i naciska na sprężyną talerzową, względem której powinno być wycentrowane. Montowane jest w tulei prowadzącej. Zadaniem łożyska oporowego jest przenoszenie nacisku podczas rozłączania sprzęgła. Aby układ sterowania sprzęgłem działał prawidłowo, niezbędna jest bezbłędna, płynna współpraca łożyska z tuleją, w której się znajduje.

Usterki łożyska oporowego

To właśnie problemy na linii łożysko-tuleja są najczęstszym powodem usterek. Brak prawidłowej współpracy pomiędzy tymi elementami prowadzi do nieprawidłowości przy zasprzęglaniu i rozsprzęglaniu. Luzy w układzie, wynikające często z mechanicznych uszkodzeń, prowadzą w efekcie do ślizgania się tarczy sprzęgłowej, czego konsekwencją może być spalenie się tej tarczy. Jednym z głównych objawów nieprawidłowego funkcjonowania łożyska wciskowego jest charakterystyczny głośny dźwięk po wciśnięciu sprzęgła.

Początkowo drobne usterki we wnętrzu tulei są niezauważalne, ale ich efekt może być poważny w skutkach. Dlatego, aby cały podzespół pracował długo i bez problemów, należy przy każdej wymianie sprzęgła nie zapominać również o wymianie łożyska oporowego. Nie warto tego elementu pomijać, ani na nim oszczędzać, szczególnie, że wymiana łożyska nie jest naprawą ani skomplikowaną, ani szczególnie kosztowną.

W naszej ofercie znajdują się łożyska oporowe o dużej wytrzymałości i najlepszej jakości, dostarczane przez renomowanych producentów.

loga producentów części sklepu e-autoparts.pl