Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » paski napędowe Opel ASTRA F kabriolet (T92) » pasek wieloklinowy Opel ASTRA F kabriolet (T92) » pasek klinowy wielorowkowy Opel ASTRA F kabriolet (T92)

pasek klinowy wielorowkowy do OPEL ASTRA F kabriolet (T92)

wybierz typ samochodu OPEL ASTRA F kabriolet (T92):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1795
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,18
Ilość żeber 6
nr EAN 5050063101744
Ilość żeber 5
Długość [mm] 985
nr EAN 3165141069587
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1795
nr EAN 3165141069914
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1525
nr EAN 3165141093643
Ilość żeber 6
Długość [mm] 894
nr EAN 3165141069730
Ciężar [kg] 0,184
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1800
nr EAN 4010858507763
Ciężar [kg] 0,097
Ilość żeber 6
Długość [mm] 894
nr EAN 4010858483616
Ciężar [kg] 0,158
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1530
nr EAN 4010858479022
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787531237
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787533026
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507591
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787017151
Długość [mm] 1795
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,183
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816375364
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 893
nr EAN 5414465352577
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1803
nr EAN 5414465356087
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1530
nr EAN 5414465353338
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1530
nr EAN 4014870127794
Ilość żeber 6
Długość [mm] 894
nr EAN 4005108990099
Długość [mm] 1800
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074206256
Długość [mm] 894
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074213902
Długość [mm] 1530
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074541364
Długość [mm] 1530
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573390787
Długość [mm] 1795
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397458
Długość [mm] 1800
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573940111
Długość [mm] 1795
Ciężar [kg] 0,183
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688573292
Wyświetlanie od 1 do 25 (z 25 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.