Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Opel MANTA B CC (53_, 55_) » łożysko i piasta koła Opel MANTA B CC (53_, 55_) » piasta koła Opel MANTA B CC (53_, 55_)

piasta koła do OPEL MANTA B CC (53_, 55_)

wybierz typ samochodu OPEL MANTA B CC (53_, 55_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
22.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 17
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Wysokość 1 [mm] 14
Wysokość 2 [mm] 13
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 39
Ciężar [kg] 0,31
nr EAN 8717109558135
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 13,00
Ilość otworów 29,00
Liczba otworów do mocowania 17
Szerokość [mm] 14,00
Szerokość 2 [mm] 39
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340600
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,46
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 39,88
Szerokość 1 [mm] 14,61
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50,29
Szerokość 2 [mm] 14,73
nr EAN 4014870005061
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50
Szerokość 1 [mm] 14,6
Szerokość 2 [mm] 15
Ciężar [kg] 0,200
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
dla numeru OE 16 03 193
nr EAN 4027816065074
Szerokość 1 [mm] 14,2
Szerokość 2 [mm] 14,2
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50,3
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 39,9
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 17,5
nr EAN 5908242692395
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4101510
nr EAN 5901159159289
Strona zabudowy z obu stron
Szerokość 1 [mm] 13,9
Szerokość 2 [mm] 14,2
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 39,9
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50,3
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
nr EAN 5907558509564
alternatywny zestaw naprawczy 014 033 0041
alternatywny zestaw naprawczy 014 033 0047
alternatywny zestaw naprawczy 014 033 0048
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0023
alternatywny zestaw naprawczy 614 750 0009
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 59
Wysokość [mm] 17
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074047347
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101/SK
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 50
Wysokość [mm] 14,73
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074285527
cena brutto:
27.99 zł
 Kup
Szerokość [mm] 14,6
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 50,3
nr EAN 5700750120571
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Szerokość [mm] 14,7
Szerokość [mm] 14,6
Średnica wewnętrzna [mm] 17,5
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 50,3
średnica zewnętrzna [mm] 39,9
Szerokość 2 [mm] 13,8
Szerokość 2 [mm] 14,2
nr EAN 4031185200127
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Szerokość 1 [mm] 13,9
Szerokość 2 [mm] 14,2
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 39,9
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50,3
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
nr EAN 7316575794286
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Masa [g] 230
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 39,878
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,462
Szerokość 1 [mm] 13,843
nr EAN 3413520706241
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50
Szerokość 1 [mm] 14
Szerokość 2 [mm] 14
Ciężar [kg] 0,274
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4044688631084
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50
Szerokość 1 [mm] 14,6
Szerokość 2 [mm] 15
Ciężar [kg] 0,200
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
nr EAN 4044688633019
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: