Części do samochodów e-autoparts.pl
opinie o sklepie motoryzacyjnym e-autoparts.pl
ranking opineo.pl rok 2014
ranking opineo.pl rok 2015
ranking opineo.pl rok 2016
Części do samochodów e-autoparts.pl
tel: 22/100 15 90
Napisz do nas ikona email
konsultanci: poniedziałek - czwartek 9:00 - 17:00 piątek do 15:00
magazyn:    poniedziałek - czwartek 9:00 - 17:00 piątek do 15:00
Części do samochodów e-autoparts.pl
dzień darmowej dostawy
ikona koszyka

... jest pusty
aktualny koszt dostawy: 16.00 zł
do bezpłatnej dostawy
brakuje: 20.00 zł
Części do samochodów e-autoparts.pl
tel: 22/100 15 90
Napisz do nas 
Części do samochodów e-autoparts.pl
tel: 22/100 15 90
Napisz do nas ikona email
dzień darmowej dostawy
ikona koszyka

... jest pusty
aktualny koszt dostawy: 16.00 zł
do bezpłatnej dostawy
brakuje: 20.00 zł
Sklep » części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół » łożysko i piasta koła » piasta koła
Aby dobrać części z tej kategorii, najpierw należy wybrać samochód
Aby dobrać części z tej kategorii, najpierw należy wybrać samochód

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe:
loga producentów części