Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » rury wydechowe

rury wydechowe

wybierz markę samochodu:
Inne części z tej kategorii
Rura do Opla, 04066, WALKER w ofercie sklepu e-autoparts.pl
04066
Rura
WALKER
357.00 zł
Rura do Opla, 04066, WALKER w ofercie sklepu e-autoparts.pl
04066
Rura
WALKER
357.00 zł
Rura do Opla, 04066, WALKER w ofercie sklepu e-autoparts.pl
04066
Rura
WALKER
357.00 zł
Rura do Forda, 04069, WALKER w ofercie sklepu e-autoparts.pl
04069
Rura
WALKER
59.00 zł
Rura do Forda, 04069, WALKER w ofercie sklepu e-autoparts.pl
04069
Rura
WALKER
59.00 zł
Rura do Forda, 04070, WALKER w ofercie sklepu e-autoparts.pl
04070
Rura
WALKER
62.00 zł
rury wydechowe

Rury wydechowe


Układ wydechowy w samochodzie ma bardzo ciężkie warunki, przez co często jego podzespoły ulegają mechanicznemu uszkodzeniu. Dodatkowo nie rzadko, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz układu, pojawia się korozja. Jak wiadomo głównym zadaniem układu wydechowego jest oprowadzanie spalin i niwelowanie niepotrzebnego hałasu, który generowany jest przez jednostkę napędową, dlatego tak ważne jest, aby zadbać o jego prawidłową pracę. Ma on również inne bardzo ważne zadanie - a konkretnie oczyszczanie spalin przed wypuszczeniem ich do powietrza atmosferycznego. W czasie jazdy rury układu wydechowego i innego jego metalowe elementy ulegają nagrzewaniu, dzieje się tak, gdyż spaliny w przedniej części układu rur wydechowych mogą osiągać temperaturę dochodzącą do nawet 800 stopni Celsjusza, a przy wylocie około 200-300 stopni Celsjusza. Jednak w czasie postoju samochodu układ stygnie. Przez takie zmiany temperatury na ściankach osadza się para wodna, która wchodzi w reakcję z gazowymi składnikami spalin - co przyspiesza korozję metalowych elementów.

Układy wydechowe zalicza się do podzespołów, które zużywają się w czasie eksploatacji, a gwarancja nie obejmuje ich naprawy. Przeciętna długość pracy układu wydechowego to około 3-4 lata ciągłej eksploatacji. We współczesnych modelach samochodów do konstrukcji układu wydechowego stosowana jest stal stopowa oraz materiały pokryte specjalnymi powłokami antykorozyjnymi, przez co ryzyko pojawienia się korozji w newralgicznych miejscach zostało w dużym stopniu zniwelowane. Jeżeli rura tłumika ulegnie przepaleniu lub pęknięciu to w żadnym wypadku nie należy jej łatać ani spawać. Ze względu na wysokie temperatury wytwarzane w układzie wydechowym problem szybko powróci. Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana uszkodzonej części lub całego układu wydechowego.