Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie i amortyzacja Volkswagen SCIROCCO III (137, 138) » sprężyny zawieszenia Volkswagen SCIROCCO III (137, 138)

sprężyny zawieszenia do VOLKSWAGEN SCIROCCO III (137, 138)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN SCIROCCO III (137, 138):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
16.00 zł
 Kup
Masa [g] 78
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4251475100313
Jednostkakomplet
Rodzaj rejestracjiBez dozoru TUV
Obciążenie osi przedniej do [kg]1050
Obciążenie osi tylnej do [kg]770
Wyposażenie pojazduDla pojazdów bez systemu poziomującego
Lokalizacja w auciez przodu, z tyłu
EAN4050278039307
Numer katalogowy20850210122
StanFabrycznie nowy
Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 322
średnica zewnętrzna [mm] 109
Grubość [mm] 11
nr EAN 8052553441566
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,5
Grubość 1 [mm] 11
średnica zewnętrzna [mm] 109
Długość [mm] 322
nr EAN 4909500811368
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 4909500877746
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 4549762027024
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410115540
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410106418
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410106494
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410115540
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Rodzaj łożyskowania Poduszka gumowa
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
nr EAN 5901655201840
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
nr EAN 5900427590427
cena brutto:
11.00 zł
 Kup
Masa [g] 78
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5902659713575
Strona zabudowyOś przednia
Projekt resoraSprężyna śrubowa
Strona zabudowyOś tylna
Długość [mm]322
Projekt resoraSprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm]109
Średnica drutu [mm]11
VW PASSAT 05-> SKODA OCTAVIA II TYŁ GÓRA
oś tylna strona lewa
oś tylna strona prawa
góra
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 1K0512149B
Numer dostawcy: 80A9016-OYO
Kod GTU: Nie dotyczy
OCTAVIA 2,0 RS / 2,0 vRS 6/04- / Scirocco 2,0 TSI 9/08-
oś przednia
Ilość sprzedażna = 2
Ilość w opakowaniu = 2
Zamiennik: 1K0411105DB
Numer dostawcy: YS-CS0100
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy