Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » skrzynia biegów Mazda 626 III (GD) » skrzynia biegów manualna Mazda 626 III (GD) » uszczelki półosi, dyferencjału Mazda 626 III (GD)

uszczelki półosi, dyferencjału do MAZDA 626 III (GD)

wybierz typ samochodu MAZDA 626 III (GD):
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 43
Wysokość 1 [mm] 9
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960166562
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 28
Wysokość 1 [mm] 15,2
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
nr EAN 3358960186027
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 59
Wysokość 1 [mm] 7,7
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960210432
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 68
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 88
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960213334
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelki półosi, dyferencjału

Uszczelki półosi, dyferencjału


Uszczelniacze półosi to elementy zapobiegające wyciekowi oleju z układu przeniesienia napędu. Uszczelka obejmuje półoś, która w trakcie pracy stale się obraca. Z tego względu elementy uszczelniające ulegają dość szybkiemu zużyciu. Ich stan powinien być regularnie kontrolowany. Diagnosta w trakcie okresowego badania technicznego pojazdu kontroluje ich stan, szukając śladów wycieków.

W przypadku zaobserwowania nawet niewielkich wycieków należy szybko zatroszczyć się o wymianę uszczelniaczy na nowe. Zbagatelizowanie problemu spowoduje dalszą degenerację i coraz większy wyciek. Ten zaś, będzie przyczyną sukcesywnego obniżania się poziomu środka smarnego w układzie. W najgorszym razie może dojść do całkowitego uszkodzenia wrażliwych podzespołów dyferencjału.

Aby wymienić uszczelniacz, konieczne jest rozmontowanie zawieszenia i demontaż półosi napędowej. Dopiero po wypięciu półosi z mechanizmu różnicowego i wysunięciu jej na zewnątrz, zyskujemy łatwy dostęp do uszczelki.

Istotne jest to, by po wymianie uszczelniacza pamiętać o uzupełnieniu oleju w układzie przeniesienia napędu. Zależnie od czasu, jaki upłynął od pojawienia się wycieku, ubytek może być niewielki lub całkiem pokaźny.