Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 1060192 kamoka

Czujnik, prędkość obrotowa koła, KAMOKA 1060192 KAMOKA

1060192 Czujnik, prędkość obrotowa koła, KAMOKA KAMOKA
kamoka 1060192
Czujnik, prędkość obrotowa koła, KAMOKA 1060192
1060192
37.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

1060192

producent:

KAMOKA

Status produktu: Normalny
nr EAN 5908242651217

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła, KAMOKA 1060192 KAMOKA

numery OEM:
FORD      1048604
FORD      7307991
FORD      95VW-2B372-BA
FORD      98VW 2B372 AA
FORD      98VW 2B372-AA
SEAT      7M0927807A
SEAT      7M0927807D
SKODA      7M0927807A
SKODA      7M0927807D
VOLKSWAGEN      7M0 927 807 D
VAG      7M0927807A
VAG      7M0927807D

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła, KAMOKA 1060192 KAMOKA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.