Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 30 92 1582 swag autoteile gmbh

Czujnik, prędkość obrotowa koła 30 92 1582 SWAG Autoteile GmbH

30 92 1582 Czujnik, prędkość obrotowa koła SWAG Autoteile GmbH
45.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

30 92 1582

parzyste numery artykułów 30 92 1584
Ilość połączeń 2
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 0,4
nr EAN 4044688547200

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 30 92 1582 SWAG Autoteile GmbH

CZUJNIK ABS SWAG 30921582 PRZÓD LEWY AUDI A3 97-03 VW GOLF III, VW PASSAT 93-96
numery OEM:
AUDI      1H0 927 807
AUDI      1J0 927 803
SEAT      1H0 927 807
SEAT      1J0 927 803
SKODA      1H0 927 807
SKODA      1J0 927 803
VOLKSWAGEN      1H0 927 807
VOLKSWAGEN      1J0 927 803

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 30 92 1582 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.