Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 7.8322 facet eps

Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8322 FACET EPS

7.8322 Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent FACET EPS
30.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

EPS 1.880.322, KW 580 322

numer części:

7.8322

producent:

FACET EPS

Temperatura otwarcia [°c] 89
Średnica 1 [mm] 50
nr EAN 8012510083635

skład zestawu:
7.8322S Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent
7.9568 Uszczelka, termostat, Made in Italy - OE Equivalent
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8322 FACET EPS

numery OEM:
LADA      82007-72985
NISSAN      21200-00Q0B
NISSAN      21200-00QAA
NISSAN      77008-72554
NISSAN      82007-72985
RENAULT      60 01 543 366
RENAULT      77 00 872 554
RENAULT      82 00 772 985
DACIA      60 01 543 366
DACIA      77 00 872 554
DACIA      82 00 772 985

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8322 FACET EPS w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8322 FACET EPS:

2022-07-04
 5/5
ok
2022-06-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-03-30
 5/5
Działa poprawnie, nie ma z nim problemów. Uszczelka w zestawie.
2020-02-23
 5/5
Części tego producenta jak zwykle najwyższej jakości tak jak i zakupione 7.8322
2022-12-14
 5/5
Termostat wadliwy zwróciłem bez odzewu jeszcze trochę poczekam ciekawe jak się skończy ta moja reklamcja

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.