Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 9.6252 facet eps

Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent 9.6252 FACET EPS

9.6252 Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent FACET EPS
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

EPS 1.970.352, KW 470 352

numer części:

9.6252

producent:

FACET EPS

Opór [Ohm] 0,56
nr EAN 8012510081686

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent 9.6252 FACET EPS

numery OEM:
BMW      1 703 227
BMW      1 748 017
BMW      1 748 018
BMW      12 13 1 703 228
BMW      12 13 1 703 825
BMW      12 13 1 748 017
BMW      12 13 1 748 018
BMW      12 13 7 599 219
BMW      12 13 9 067 830
BMW      7 599 219
LAND ROVER      1748018
LAND ROVER      LR022494
LAND ROVER      NEC000040
LAND ROVER      NEC101000L

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent 9.6252 FACET EPS w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent 9.6252 FACET EPS:

2020-11-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.