Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 9.6286 facet eps

Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent 9.6286 FACET EPS

9.6286 Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent FACET EPS
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

EPS 1.970.386, KW 470 386

numer części:

9.6286

producent:

FACET EPS

Opór [Ohm] 0,33
Opór [Ohm] 7500
nr EAN 8012510078433

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent 9.6286 FACET EPS

numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
V24-70-0009
brak
VEMO
XIC8172
brak
QUINTON
DMB850
brak
LUCAS ELECTRICAL

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent 9.6286 FACET EPS w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa, Made in Italy - OE Equivalent 9.6286 FACET EPS:

2020-11-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.