Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » Cewka zapłonowa, 80211 fae

Cewka zapłonowa 80211 FAE

80211 Cewka zapłonowa FAE
 

    Ocena:
numer części:

80211

producent:

FAE

nr EAN 8435050624951
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 80211 FAE

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 150 02 80
MERCEDES-BENZ      000 158 70 03
MERCEDES-BENZ      000 158 71 03
MERCEDES-BENZ      000 158 75 03
MERCEDES-BENZ      A 000 150 02 80
MERCEDES-BENZ      A 000 158 70 03
MERCEDES-BENZ      A 000 158 71 03
MERCEDES-BENZ      A 000 158 75 03
VW (VOLKSWAGEN)      00A 905 105
SSANGYONG      0001587503
SSANGYONG      1621580103
SMART      A0001500280
SMART      A0001587003
SMART      A0001587103
SMART      A0001587503
STANDARD      UF-137

Zastosowanie Cewka zapłonowa 80211 FAE w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.