Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 0116-AGV10 febest

Podpora trójramienna, wał napędowy 0116-AGV10 FEBEST

0116-AGV10 Podpora trójramienna, wał napędowy FEBEST
febest 0116-AGV10
 

    Ocena:
numer części:

0116-AGV10

producent:

FEBEST

Ciężar [kg] 0,541
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 26
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Rodzaj przegubu Przegub statywu trójnożnego
Długość opakowania [cm] 7,0
Szerokość opakowania [cm] 7,0
Wysokość opakowania [cm] 4,5
nr EAN 4056111113494

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 0116-AGV10 FEBEST

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. NISSAN NAVARA 26ZX45MM (TRIPOD)
numery OEM:
CHRYSLER      68079565AA
CHRYSLER      68079565AB
FORD      1504137
FORD      1504139
FORD      1505652
FORD      1505654
FORD      1600370
FORD      1600374
FORD      1727233
FORD      1727237
FORD      1757879
FORD      1774665
FORD      1774669
FORD      1807112
FORD      1847183
MITSUBISHI      3815A101
MITSUBISHI      3815A102
MITSUBISHI      MR850445
NISSAN      39100-9W57A
NISSAN      39100-9Y115
NISSAN      39100-CK005
NISSAN      39100-EB300
NISSAN      39100-EB310
NISSAN      39101-CK005
NISSAN      39711-EB30A
NISSAN      39741-7Y028
NISSAN      39741-7Y029
NISSAN      39771-9Y115
TOYOTA      43040-09030
TOYOTA      43040-0W010
TOYOTA      43410-0T040
TOYOTA      43420-06600
TOYOTA      43420-06740
TOYOTA      43420-0T020
TOYOTA      43420-0T030
HYUNDAI      49500-1H310
HYUNDAI      49500-3F750
HYUNDAI      49500-3F800
HYUNDAI      49500-3F850
HYUNDAI      49501-1H310
HYUNDAI      49505-3F800
HYUNDAI      49505-3F850
HYUNDAI      49592-1H310
LAND ROVER      LR047294
LAND ROVER      TDB500100
LAND ROVER      TDB500110
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 0116-AGV10 FEBEST w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.