Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 0116-MCV30 febest

Podpora trójramienna, wał napędowy 0116-MCV30 FEBEST

0116-MCV30 Podpora trójramienna, wał napędowy FEBEST
febest 0116-MCV30
 

    Ocena:
numer części:

0116-MCV30

producent:

FEBEST

Średnica [mm] 27
Ciężar [kg] 0,471
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 27
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Rodzaj przegubu Przegub statywu trójnożnego
Długość opakowania [cm] 6,5
Szerokość opakowania [cm] 6,5
Wysokość opakowania [cm] 4,5
nr EAN 4056111113517

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 0116-MCV30 FEBEST

numery OEM:
BMW      31601229673
BMW      31607503537
BMW      31607505005
BMW      31607565313
DAIHATSU      43030-33041
DAIHATSU      43040-28011
DAIHATSU      43040-28021
DAIHATSU      43410-33340
TOYOTA      43030-28010
TOYOTA      43030-28011
TOYOTA      43030-28020
TOYOTA      43030-28021
TOYOTA      43030-33040
TOYOTA      43030-33041
TOYOTA      43030-42020
TOYOTA      43030-42021
TOYOTA      43030-42040
TOYOTA      43030-42060
TOYOTA      43030-42070
TOYOTA      43030-44020
TOYOTA      43030-44021
TOYOTA      43030-58011
TOYOTA      43040-28011
TOYOTA      43040-28020
TOYOTA      43040-28021
TOYOTA      43040-42020
TOYOTA      43040-42021
TOYOTA      43040-42030
TOYOTA      43040-42031
TOYOTA      43410-33310
TOYOTA      43410-33340
TOYOTA      43410-42170
TOYOTA      43410-42260
TOYOTA      43410-48110
TOYOTA      43420-20620
TOYOTA      43420-33200
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 0116-MCV30 FEBEST w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.