Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 0416-CW5 febest

Podpora trójramienna, wał napędowy 0416-CW5 FEBEST

0416-CW5 Podpora trójramienna, wał napędowy FEBEST
febest 0416-CW5
 

    Ocena:
numer części:

0416-CW5

producent:

FEBEST

Ciężar [kg] 0,646
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 35
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Rodzaj przegubu Przegub statywu trójnożnego
Długość opakowania [cm] 7,5
Szerokość opakowania [cm] 7,0
Wysokość opakowania [cm] 4,5
nr EAN 4056111113562

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 0416-CW5 FEBEST

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI OUTLANDER/LANCER 35Z/46,05MM (TRIPOD)
numery OEM:
HONDA      44305-S9V-A51
HONDA      44306-SJC-A01
HONDA      44310-S3V-306
HONDA      44310-SJC-A01
HONDA      44310-STX-305
HONDA      44310-STX-A11
MITSUBISHI      3815A068
MITSUBISHI      3815A215
MITSUBISHI      3815A479
MITSUBISHI      3817A141
MITSUBISHI      3817A142
MITSUBISHI      3817A151
MITSUBISHI      3817A264
NISSAN      39100-JG04B
NISSAN      39711-JG04B
NISSAN      39771-JG04B
RENAULT      391003873R
TOYOTA      43030-07020
TOYOTA      43030-48040
TOYOTA      43040-48040
TOYOTA      43410-07070
TOYOTA      43410-48080
TOYOTA      43420-48110
TOYOTA      43420-48111
HYUNDAI      49500-2B360
HYUNDAI      49500-2B800
HYUNDAI      49500-2B900
HYUNDAI      49500-2P200
HYUNDAI      49500-2P300
HYUNDAI      49500-2P400
HYUNDAI      49501-2B850
HYUNDAI      49501-2B900
HYUNDAI      49501-2P200
HYUNDAI      49501-2P250
HYUNDAI      49505-2BA30
HYUNDAI      49505-2PA20
HYUNDAI      49505-2PA30
HYUNDAI      49605-2PA20
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 0416-CW5 FEBEST w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.