Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0118 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0118 QUINTON

QFL0118 Filtr oleju, TJ Filters QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QFL0118

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:99,5
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:75
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj zaworu:Zawór zwrotny
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0118 QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      60504569
ALFA ROMEO      5939832
CITROËN      MLS000515
CITROËN      1109.C7
FIAT      5939832
FIAT      4469398
FIAT      4469399
FIAT      60504569
FIAT      4469400
FIAT      4434791
FIAT      4469397
FIAT      4469396
FORD      5 011 997
FORD      1 137 358
LANCIA      46805831
LANCIA      46805828
PEUGEOT      1109.C7
SEAT      SE020030288A
SEAT      SE028030288A
SEAT      XE028030288A
SEAT      HBO3222803
SEAT      3936608
SEAT      3963373
AC      X567
AC      X18

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0118 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.