Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1705960 kraft automotive

Filtr oleju 1705960 KRAFT AUTOMOTIVE

1705960 Filtr oleju KRAFT AUTOMOTIVE
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1705960

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Wysokość [mm] 140,6
Średnica wewnętrzna [mm] 22
średnica zewnętrzna [mm] 59
Numer seryjny 1705960
Rodzaj filtra Wkład filtra
nr EAN 5901159208000

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1705960 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
CITROËN      1109 AN
CITROËN      1109 R7
CITROËN      E149104
PEUGEOT      1109 AN
PEUGEOT      1109 R6
PEUGEOT      9463704780
PEUGEOT      E149104

Zastosowanie Filtr oleju 1705960 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1705960 KRAFT AUTOMOTIVE:

2023-05-08
 5/5
Oky
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.