Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr hydrauliczny » OP 668 filtron wix

Filtr OP 668 FILTRON WIX

OP 668 Filtr FILTRON WIX
filtron OP 668
Filtr OP 668
84.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

OP 668

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 115
Wymiar gwintu M 23 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 95,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 72
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
nr EAN 5904608006684

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr OP 668 FILTRON WIX

Filtron Filtr oleju skrzyni biegów i tylnego mostu Scania 113, 114, 124, 143, 144, 164, 93, 94 - filtr oleju przekładniowego
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Filtr OP 668 FILTRON WIX w samochodach:

Filtr hydrauliczny automatycznej skrzyni biegów


W układzie obiegu oleju, występującym w automatycznych skrzyniach biegów, filtry instaluje się zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej. Główny, zintegrowany filtr przepływu położony jest bezpośrednio w misce oleju przekładniowego, tuż przed pompą. Niewielka dostępna przestrzeń montażowa wymusza, aby filtry charakteryzowały się niskim ciśnieniem różnicowym dopuszczalnym w trybie zasysania. Zdolność do pochłaniania zanieczyszczeń przez takie filtry jest ograniczona. Czynnikiem niekorzystnym jest rosnąca lepkość oleju (zwłaszcza w niskich temperaturach). Z tego powodu tak ważny jest serwis.

Aby osiągnąć jeszcze wyższy poziom czystości oleju, filtry instaluje się również po stronie tłocznej pompy. Muszą one posiadać wysoką odporność na ciśnienie panujące w tym elemencie układu smarowania. Zadaniem filtra jest tu bezpośrednia ochrona siłownika hydraulicznego oraz oczyszczenie strumienia oleju z najdrobniejszych cząstek.

Regularna wymiana oleju przekładniowego oraz filtrów (zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej) pozwoli cieszyć się długą i bezawaryjną pracą automatycznej skrzyni biegów. Zaniechanie tego, z pewnością doprowadzi do szybszego zużycia się elementów ciernych i w efekcie spowoduje awarię lub zniszczenie skrzyni. Doprowadzenie tych elementów do stanu używalności bądź ich wymiana na nowe wiąże się z bardzo wysokimi nakładami finansowymi.