Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » CH9713ECO fram

Filtr oleju CH9713ECO FRAM

CH9713ECO Filtr oleju FRAM
29.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH9713ECO

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica wewnętrzna [mm] 25
Wysokość [mm] 84
nr EAN 5022650268581

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH9713ECO FRAM

numery OEM:
CHRYSLER      68102241AA
CHRYSLER      71765460
CHRYSLER      71769641
CHRYSLER      73500049
CHRYSLER      K68094002AA
CHRYSLER      K68102241AA
FIAT      2504300
FIAT      6001073250
FIAT      71773176
FIAT      73500049
FORD      1565248
FORD      9S516731C1A
RENAULT      K68094002AA
ROVER      VOF1032
SUBARU      1651185E00
SUZUKI      1651185C00
SUZUKI      1651185E00
SUZUKI      1651185E00000
AC      AC6047E

Zastosowanie Filtr oleju CH9713ECO FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH9713ECO FRAM:

2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.