Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH3569A fram

Filtr oleju PH3569A FRAM

PH3569A Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH3569A

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 93
Wymiar gwintu 3/4"-16
Wysokość [mm] 151
nr EAN 5022650279266

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH3569A FRAM

numery OEM:
FIAT      1930766
FORD      1037150
FORD      1318700
FORD      1498028
FORD      3U7J6714AA
FORD      5005631
FORD      A700X6714SA
FORD      A720X6714TA
IVECO      J1312001
IVECO      J1312006
MERCEDES-BENZ      2090736
MERCEDES-BENZ      4060718
MERCEDES-BENZ      4060757
MERCEDES-BENZ      409070036
MERCEDES-BENZ      4090736
MERCEDES-BENZ      7121071142
MERCEDES-BENZ      A2090736
MERCEDES-BENZ      A4060718
MERCEDES-BENZ      A4060757
MERCEDES-BENZ      A409070036
MERCEDES-BENZ      A4090736
MERCEDES-BENZ      A7121071142
NISSAN      15208V4960
NISSAN      15208V4961
PEUGEOT      1109K5
PEUGEOT      1109Q7
PORSCHE      90110720309
VOLVO      1257492
VOLVO      12574927
VAG      028115561E
VAG      068115561
VAG      068115561A
VAG      068115561B
VAG      068115561C
VAG      068115561E
VAG      068115561F
VAG      068115561G
VAG      069115561
VAG      074115561
VAG      075115561
VAG      076115561
VAG      168115561A
VAG      681155613
AC      7984655
AC      PF960
AC      X100
AC      X4016E
AC      X4089E
AC      X4124E

Zastosowanie Filtr oleju PH3569A FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH3569A FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.