Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » Cewka zapłonowa, Hueco, 133813 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 133813 HÜCO

133813 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO
183.00 zł
Kup
 

przewidywany
termin realizacji ?

2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

133813

numer części:

133813

producent:

HÜCO

Układ zapłonowy cewkowy dla w pełni elektronicznego układu zapłonowego (VZ)
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079338134
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 133813 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: MERCEDES 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), C T-MODEL (S202), C (W202), CLK (A208), CLK (C208), E (A124), E (C124), E T-MODEL (S124) 1.8-3.6 03.91-07.06
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0001500280
MERCEDES-BENZ      1500280
MERCEDES-BENZ      1587003
MERCEDES-BENZ      A0001500280
MERCEDES-BENZ      A0001587003
VAG      00A905105

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 133813 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.